Sos z awokado

sos avokado

Witam Puszczam oczko

była ostatnio marchew po koreańsku – teraz przyszedł czas na sos z awokado. 

Z awokado – do ostatniego czasu niezbyt się lubiłam, choć doskonale zdawałam sobie sprawę z jego cudownych właściwości. Awokado jest najbardziej kalorycznym owocem Puszczam oczko, na szczęście należę do grona osób, które nie liczą kalorii. Średniej wielkości awokado ma 41g tłuszczu – jest to tłuszcz jednonienasycony i omega 3 – tłuszcze najzdrowsze dla serca, wspomagają obniżenie ciśnienia krwi. Jednonienasycone tłuszcze zawarte w awokado zawierają fitoskładnik beta-sitosterol, którego działanie obniżające poziom LDL (potocznie nazywany „złym cholesterolem”) i triglicerydów przy jednoczesnym wzroście HDL (tzw. „dobry cholesterol”) we krwi. Ponadto awokado jest bogate w kwas foliowy (powszechnie zalecany w ciąży), luteinę (przeciwutleniacz, który chroni nasze oczy), potas. Dodatkowo awokado działa przeciwzapalnie, oraz jest antyoksydantem i wspiera naszą wątrobę, oraz system nerwowy. 

Jak widzicie takie cudo – jednak sam smak w sobie – nie do końca mi odpowiadał. Próbowałam znaleźć sposób na dobre połączenie smaków z awokado. Udało się Puszczam oczko.

Dziś przedstawiam Wam przepis na sos z awokado – sos pasuje do wszystkiego – do mięsa (u mnie drób), ryb, sałatek, makaronu, czy jako pasta na chleb (jeżeli spożywacie).

Potrzebne składniki:
  • 1duże dojrzałe awokado
  • ząbek czosnku (lub dwa)
  • 1/4 szklanki wody
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • pół pęczka posiekanej natki pietruszki
  • czarny pieprz
  • sól
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • opcjonalnie możecie dodać majonez (2 łyżeczki) i łyżkę miodu
Awokado obieramy ze skórki, pokrojone – wraz z resztą produktów blendujemy na gładką masę.

Voilà.
Smacznego Puszczam oczko
Pozdrawiam Was serdecznie i dobrej nocy życzę Szeroki uśmiech

Karalajn

Komentarze

  1. Cud z niego prawdziwy. Czy wiesz może jak często powinno się je włączać do diety ? Przepis wypróbuję na 100%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że wszystko dla ludzi w granicach rozsądku ;)
      awokado jest bardzo kaloryczne - więc jeśli nie dbasz szczególnie o linię (lub również należysz do grona osób nie liczących kalorii), możesz zjadać tak często jak masz ochotę - pamiętając tylko o tym, że jest bardzo sycące (syci na kilka dobrych godzin) co może powodować opuszczenie innych ważnych posiłków w ciągu dnia

      Usuń
  2. Ja jakoś nie przepadam za awokado. Raz kiedyś spróbowałam :D.

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno wypróbuję przepis :) takie sosy lubię używać do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię avokado więc chętnie wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam avokado, dlatego przepis na pewno kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jednak pozostanę przy moim ulubionym guacamole. Próbowałaś? Przepis na moją wersję jest u mnie na bogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale na bloga zajrzałam - przeczytałam - i na pewno wypróbuję - dziękuję za info :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty