Paleo dieta – Robb Wolf

Paelo Dieta 1
Witam,
ostatnio w związku z chorobą Hashimoto – dużo czasu poświęcam czytaniu książek o zdrowiu i dietach, które mają na celu holistyczne leczenie choroby autoimmunologicznej. Pierwszą książką jaką przeczytałam była pozycja: “Jak żyć z Hashimoto”, kolejna to: “Leczenie Chorób Tarczycy. Holistyczne Metody Poprawy Tarczycy” i "Koniec z cukrzycą i otyłością". Dzisiaj natomiast chciałabym Wam przedstawić inną ciekawą pozycją: Paleo Dieta Robba Wolfa. 

Nie wiem czy jesteście świadomi na czym polega dieta paleo? Dieta paleo nazywana jest też często dietą naszych przodków (lub dietą pelolityczną). Wynika to z faktu, że w tej diecie używamy składników najmniej przetworzonych oraz naturalnych, takich jak: mięso, ryby, warzywa, owoce oraz orzechy. Wszelkie produkty jak bułeczki, czy przetworzona żywność odpada. Z wielu rzeczy trzeba zrezygnować – w zamian mamy posiłki przygotowywane tylko przez nas.

Do diety przymierzałam się od dłuższego czasu, jednak cały czas blokował mnie fakt, iż nie będę miała co jeść. Co skonsumować na śniadanie skoro nie mogę zrobić swoich ukochanych płatków owsianych (bezglutenowych) czy chlebka pieczonego z ziaren i płatków. Skąd brać nowe pomysły na dania, oraz jak komponować posiłki?

Na szczęście “poszperałam” troszkę w necie, znalazłam książkę: "Paleo dieta" i znalazłam kilka fajnych stron (jednak o tym za chwilę).

Paleo Dieta

Dzięki książce "Paleo Dieta" dowiemy się jaką “krzywdę” wyrządzają nam zboża (wszystkie, bez wyjątków), czym jest nieszczelne jelito i do jakich chorób ono prowadzi, dlaczego tłuszcze (i jakie) są tak ważne w naszej diecie. Dodatkowo przeczytamy o wpływie kortyzolu na nasze zdrowie, jak bardzo ważny jest sen, oraz ćwiczenia. Roob Wolf w bardzo przystępny i dowcipny sposób opisuje nasze trawienie, wpływ hormonów, różne stany: "najedzeni, nienajedzeni i przejedzeni”. Przedstawia również choroby układu krążenia, nadciśnienia, osteoporozę, raka i autoimmunologiczne. Dowiemy się dlaczego niektórym osobom “rośnie” brzuszek i jaki WHR (waist-to-hipratio) inaczej współczynnik (stosunek obwodu bioder do talii) jest prawidłowy.

Paleo Dieta 3

I najważniejszy dla mnie rozdział: Plan posiłków na 30 dni. I nie są to jakieś wymyślne dania, skomplikowane, raczej proste i szybkie. Oczywiście z  użyciem mięsa, lub ryb i warzyw lub owoców. Zanim przeczytałam ta książkę, martwiłam się, czy będę potrafiła ułożyć sobie jadłospis. Teraz wiem, że nie będzie z tym najmniejszego problemu.

Najważniejsze na co chciałam Wam zwrócić uwagę to fakt, że każda z tych książek: “Leczenie Chorób Tarczycy” czy “Koniec z cukrzycą i otyłością”, oraz “Paleo dieta” mają dużo cech wspólnych, co jak dla mnie świadczy o tym, że spożywanie zbóż nie pozostaje obojętne dla naszego zdrowia. Robb Wolf gwarantuje nam, że już po 30 dniach od diety, nie będziemy chcieli wrócić do starych nawyków żywieniowych.

Ja jak tylko zjem wszelkie płatki (bezglutenowe) i makarony (również bezglutenowe) zamierzam podjąć 30 dniowy plan diety.

Dodatkowo o diecie paleo możecie poczytać tutaj: Dieta Paleo
lub na blogu: Cook it Lean

Moja ocena: 9/10
Wydawca: PUBLICAT
Data wydania: 2011
ISBN: 9788324518685
Liczba stron: 320
Format: 15.0x22.8cm
Rodzaj oprawy: miękka
Grzbiet książki: 19mm

Komentarze

  1. Jak to fajnie dowiedzieć się jak wyjść z "przypadłości", którą się chyba ma :) Temat dla mnie na czasie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm... ciekawe ale raczej nie dla mnie - za leniwa jestem :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty