Pierwszy śnieg - Jo Nesbo

źródło: internet
Pierwszą przeczytaną powieścią Jo Nesbo była książka: "Łowcy głów". Już wtedy bardzo przypadł mi do gustu styl Pana Nesbo i wiedziałam, że sięgnę po kolejne jego tytuły. Będąc ostatnio w bibliotece wypożyczyłam m.in. "Pierwszy śnieg" - siódmą książkę z serii o komisarzu Harrym Hole. Na szczęście czytając ją nie odniosłam wrażenia, że jestem "nie w temacie", gdyż każdy tom to nowy kryminalny wątek.

Książka opowiada o seryjnym mordercy zwanym również "Bałwanem", gdyż na każdym miejscu domniemanej zbrodni Harry i reszta jego ekipy znajdują ulepionego z śniegu bałwana. Napisałam domniemane miejsce zbrodni ponieważ na początku nie wiadome jest czy ofiary uciekły, zostały porwane, żyją lub czy ktoś je zamordował.

Giną kobiety młode, zamężne, posiadające dzieci. Dodatkowo komisarz otrzymuje anonimowy list podpisany "Bałwan". Harry zaczyna dostrzegać wspólne cechy dawnych, niewyjaśnionych spraw. Wiele  wskazuje na to, że po Oslo znów krąży seryjny zabójca. Komisarz wraz z Katrine Bratt starają się rozwikłać zagadkę.

Akcja powieści niesamowita - wartka, trzymająca w napięciu do samego końca. I choć tak naprawdę na samym początku domyślałam się kto jest mordercą (wg. zasady: pod latarnią najciemniej) w trakcie czytania książki, miałam chwile zwątpienia w swoją intuicję. Fabuła złożona, wielowątkowa, przenosimy się troszkę w czasie i w przestrzeni tylko po to, aby poznać motywy osób zamieszanych w całą historię "Bałwana". 

Książka jak dla mnie rewelacyjna, a w tytule powinnam chyba napisać: zakochałam się w .... powieściach  Jo Nesbo! Teraz nie pozostało mi nic jak oddać książkę i zajrzeć czy jest coś nowego :). Nie będę ukrywać, że najchętniej zaczęłabym czytanie od pierwszego tomu - ale zobaczę czy się uda (polskie biblioteki).

Moja ocena: 9/10.

Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Data wydania: 2007
ISBN: 9788324589883
Liczba stron: 432
Format: 13.5x20.5cm
Rodzaj oprawy: miękka ze skrzydełkam
Grzbiet książki:  330mm
 Zapraszam do obserwowania na : Follow on Bloglovin

Komentarze

  1. Nie czytałam tej książki. Po Twojej recenzji jestem jej bardzo ciekawa. :) w wakacje, jak ją znajdę to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze przeczytać. Uwielbiam takie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie, naprawdę jest świetna !

      Usuń
  3. O! Kryminał. Lubię oglądać takie filmy, więc myślę, że książki o takiej tematyce też przypadły by mi do gustu. Bardzo zachęcająco o niej piszesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zmieniam szerokość każdego (800px) i dodaję na tinypic.com lub postimage.org, otrzymany url wklejam potem w poście (wstaw obraz -> z adresu url) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla relaksu czytam kryminały, sensacje i inne "różności", ostatnio szukałam czegoś dobrego, ale jakoś nic ciekawego nie wpadło mi w ręce, za to ta wydaję się być niezła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki tego autora, mam wszystkie :) łączenie z książką dla dzieci :D
    a Pierwszy Śnieg to moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. książka jest świetna i rewelacyjna
      zazdroszczę ;) posiadania wszystkich książek
      może kiedyś sama się doczekam własnej kolekcji :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty