Jedenaście minut - Paulo Coelho

jedenaście minut
źródło: internet
Po "Alchemiku" Paulo Coelho zdecydowałam się na przeczytanie książki: "Jedenaście minut". Z racji, iż dojrzałam ją u siostry na półce - szybciutko pożyczyłam i przeczytałam. 

Książka opowiada o dziewczynie Marii, która przeżywawszy swoją pierwszą nieudaną miłość - postanawia nigdy się nie zakochać, oraz podejmuje ryzykowną decyzję. Emigruje do Szwajcarii w celu znalezienia lepszej pracy i zostaje tam... prostytutką. Maria jednak jako młoda, ambitna dziewczyna, pragnie swój zawód - nawet jeżeli polega on na prostytucji - wykonywać jak najlepiej. W tym celu zapisuje się do biblioteki, aby wypożyczać książki i zdobywać nowe informacje, rozwijać się. Jak się okazuje - książek erotycznych jest niewiele - czyta więc wszystko co może jej pomóc w relacjach i rozmowach z mężczyznami, którzy płacą za jej towarzystwo. Pewnego popołudnia wychodząc z biblioteki na starym mieście zauważa napis: "Droga Świętego Jakuba."

Ciekawość prowadzi ją do baru, gdzie Maria zamierza uzyskać informację cóż to takiego: "Droga Świętego Jakuba". W barze zamawia kawę i siada przy stoliku. Gdy ma opuszczać już lokal, zaczepia ją malarz prosząc o chwilę w celu narysowania jej szkicu. To wtedy po raz pierwszy Maria słyszy, że bije od niej światło.
Maria wraz Ralfem rozpoczynają rozmowę i tak rozpoczyna się ich znajomość. Mimo, iż Maria stroni od miłości, strzała amora dopada i ją. 

Po przeczytaniu "Alchemika" - do "Jedenastu minut" - podchodziłam z dużym dystansem, bojąc się, iż może znowu będę oczekiwała po książce zbyt wiele. Na szczęście nie rozczarowałam się. Książka nie tylko opowiada o dziejach prostytutki oraz najstarszym zawodzie świata, ale również o wewnętrznej przemianie Marii i jej dojrzewaniu do emocjonalnej dorosłości, podjęcia najważniejszej decyzji - zaprzestania prostytuowania się - nauczenia się podejmowania dobrych dla siebie decyzji. Na początku książki możemy przeczytać, iż Maria w wielu wyborach nie kierowała się swoim wewnętrznym drogowskazem jakim jest intuicja, tylko decydowała się na ogromne ryzyko (według zasady: żyje się tylko raz). "Jedenaście minut" pokazuje również, że nigdy nie jest za późno na zmiany - ponieważ życie zależy tylko od nas i od naszych wyborów. Zawsze można - jeśli tylko się chce - zakończyć jeden etap w swoim życiu i zacząć nowy - lepszy.

Polecam! 

Moja ocena: 8/10

Wydawca: Drzewo Babel
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-89933-34-8
Liczba stron: 234
Format: 13.5 x 21 cm
Rodzaj oprawy: twarda
Grzbiet książki: 160mm
Zapraszam do obserwowania na : Follow on Bloglovin

Komentarze

  1. wstyd się przyznać, ale od kilku miesięcy nie miałam w dłoni książki innej niż podręcznik prawa, w wakacje muszę koniecznie nadrobić zaległości!

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie czytałam. Jedynie co roku mam kalendarz z cytatami z książek Paulo Coelho :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja koleżanka mówiła mi o tej księżce, jednak nie wiedziałam o czym opowiada. Teraz jestem bardzo zaintrygowana, koniecznie muszę przeczytać.
    xwelcome-to-my-circusx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podobała :) polecam Ci gorąco jeszcze "Bridę" oraz "Demona i pannę Prym" - to moje ulubione książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Demon i panna Prym" - kiedyś czytałam - jednak nie wiele z niej pamiętam. Musiałabym poprosić koleżankę i pożyczyć od niej jeszcze raz, przypomnieć ją sobie, ponieważ w okresie gdy czytałam tą książkę, działo się tyle u mnie - że jej po prostu "nie zakodowałam".
      Natomiast "Bridę" jeśli gdzieś znajdę - na pewno przeczytam.

      Usuń
  5. już dawno nie byłam w inglocie i mam teraz fazę na zużywanie lub wyrzucanie kosmetyków, haha >.<

    OdpowiedzUsuń
  6. nie lubie coelho, ale mi tez ta ksiazka przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna książka, mam ją w biblioteczce. Mnie najbardziej z książek Coelho podobała się 'Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam'. A jeśli masz czas to zerknij na Murakami "Na południe od granicy, na zachód od słońca". Tak mi dała do myślenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlaśnie zaczęłam czytać moją pierwszą powieść Murakami: "Tańcz, tańcz, tańcz". Jeżeli spodoba mi się - na pewno sięgnę po kolejne jego pozycje i "Na południe od granicy..." również.

      Usuń
  8. Czytałam i bardzo mnie ta książka wciągnęła. :) Byłam ciekawa Twojej opinii i cieszę się, że również pozytywnie oceniasz tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że książka spodobała Ci się :)
    Myślę, że warto było ją przeczytać i jest to jedna z lepszych książek w dorobku Paulo Coelho :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie, ale wkrótce dodam :) dam Ci znać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubię tego typu książek, ale pomyślałam sobie, że przydałoby się poszerzać horyzonty, no ale cóż, zaczęłam ją czytać i nie udało mi się skończyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nigdy nie czytałam Coelho, bo bawiły mnie te jego banalne porównania, których mnóstwo jest w sieci.
    Dla mnie historia dość abstrakcyjna, ale na pewno ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja już nie nadążam z twoimi propozycjami. Wszystko co proponujesz jest tak ciekawe a ja mam tak mało czasu ;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam mało czasu, a moja "chciej" lista stale się zwiększa ;)

      Usuń
  14. Nie czytałam tej książki, ale ,,Alchemik" mnie nie porwał :) Nie przeczytałam wszystkich książek Coelho, ale podobały mi się tylko dwie :) ,,Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" i ,,Być jak płynąca rzeka" :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty