Łowcy głów - Jo Nesbo

łowcy głów


Po mojej ostatniej wizycie w bibliotece do domu "przytaśtałam" parę książek min.: "Łowcy głów" Jo Nesbo. Ponieważ autor został mi polecony - zdecydowanie wiedziałam czego szukać. Niestety jak to bywa - szara polska rzeczywistość - najnowszej pozycji autora nie udało mi się zdobyć, za to trafiłam na jedyną (!!!) obecną w bibliotece sztukę na tamta chwilę. Nie zmienia to faktu, że i tak bardzo się ucieszyłam!

Jo Nesbo skandynawski autor powieści kryminalnych z którym spotkałam się z nim po raz pierwszy to odbiorca wielu nagród oraz wyróżnień. Z wykształcenia ekonomista, jednak pozostawił finanse i rozpoczął pisanie powieści i wg. mnie to był rewelacyjny wybór. Dodatkowo pisze teksty utworów oraz śpiewa w Di Derre.

Książkę przeczytałam jednym tchem. Na samym początku poznajemy Rogera Browna, który ma dobrą pracę, drogą willę oraz rewelacyjną, kochającą go żonę. Robert to pewien siebie facet, który jest tak zadufany w sobie, że nie widzi nic oprócz czubka własnego nosa - niestety Brownowi wydaje się jednak, że jest zupełnie inaczej. I to jeden z powodów, który go gubi. Dzień jak co dzień prowadząc rekrutację, po raz kolejny udowadnia sobie, że jest nie zastąpiony. Kończąc dzień pracy odwiedza wernisaż  żony, tam poznaje kolejnego kandydata - Clasa Greve - idealnego wg. niego na pewne stanowisko. Chcąc po raz kolejny udowodnić sobie jak i wszystkim dookoła, że jest numerem pierwszym oraz the best w tym co robi - daje się najzwyczajniej w życiu oszukać. Chęć posiadania jeszcze większej ilości dóbr oraz pieniędzy to drugi powód jego zguby. A ponieważ praca łowcy głów to tylko początek jego zarobków, już na samym wstępie okazuje się,  że Roger jest również paserem obrazów. Obraz Rubensa, który może dać mu niezależność finansową rozpoczyna całą ciekawą akcję pełną zagadek.

Akcja książki szybka, fabuła złożona, Pan Jo Nesbo pisze bardzo fajnym a zarówno prostym językiem. Już dawno nie czytałam tak dobrego kryminału - ostatnio ponad dwa lata temu czytając Millennium Larssona. Niektórym może wydać się to śmieszne, ale "Łowcy głów" to książka przy której potrzebowałabym wykałaczek do oczu, aby ich  nie zamykać, walcząc ze snem! Nie przeszkodził mi nawet zupełnie fakt, że w pewnym momencie czytając powieść uświadomiłam sobie, że już dużo wcześniej widziałam FILM na podstawie tego tytułu.

Nic - dopisuję Pana Jo Nesbo do listy i będę szukać kolejnych pozycji.
Moja ocena 8/10

Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Data wydania: 2011
ISBN: 9788324590261
Liczba stron: 224
Format: 13.5x20.5cm
Rodzaj oprawy: miękka ze skrzydełkami
Grzbiet książki: 180mm

Zapraszam do obserwowania na :
 Follow on Bloglovin

Komentarze

  1. Zapowiada się całkiem fajnie. Muszę zapisać sobie tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kiedyś ze 2 książki tego autora :) były ok :) zamierzam przeczytać "Człowiek Nietoperz"

    OdpowiedzUsuń
  3. Autora kojarzę, ale książki nie czytałam. Chętnie bym ją przeczytała, ale więcej czasu na książki będę mieć dopiero w wakacje :(

    OdpowiedzUsuń
  4. kojarze go z bilboardów, ale nigdy nic nie czytałam. Brzmi bardzo fajnie, jestem ciekawa, jak akcja się rozwinęła. Bardzo chetnie przeczytam, również przez moje zboczenie wyhodowane na studiach (rekruter bardzo wpisuje sie w zarzadzanie zasobami ludzkimi :D) super! mam nadzieje, ze bedzie w mojej bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdradzę zakończenia ;) nie chcę, aby moje recenzje były spoilerami :D

      Usuń
  5. Ja swoją przygodę z Nesbo zaczęłam właśnie od tej książki i zaraz potem przeleciałam całą serię o Harrym Hole. Obecnie czekam, aż jeden z moich ulubionych autorów napisze coś nowego (a raczej - kiedy przełożą jego kolejną książkę). Uwielbiam go. A "Łowcy głów" to świetna historia, polecam także film - dość wierny książce i bardzo dobry!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jo Nesbo to świetny pisarz. Lubie jego książki, ale ta jakoś umknęła mojej uwadze. Muszę nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty