Grom z jasnego nieba

IMG_2726

"Grom z jasnego nieba" to moja pierwsza przeczytana książka autorstwa Erika Larsona, amerykańskiego historyka oraz dziennikarza. Obecnie mieszka w Seattle, wraz z żoną i trzema córkami, pisuje do różnych czasopism. Zadebiutował powieścią: “Diabeł w Białym mieście” – prawdziwą historią dwóch mężczyzn, która ma doczekać się ekranizacji z Leonardem Di Caprio w roli głównej. Sprawdzałam owy Film na Filmweb.pl – niestety nie ma jeszcze informacji na temat daty jego premiery. 

Ja natomiast całkiem przypadkiem natknęłam się w bibliotece na jego inną powieść: “Grom z jasnego nieba”. Jest to kolejna prawdziwa historia opisana przez Pana Erika – opowiada nie tylko o Hawleyu Crippenie – cenionym lekarzu, który dokonuje zbrodni prawie doskonałej, ale również historię powstania bezprzewodowej łączności (i tu mimo iż mam wstręt do historii – zostałam miło zaskoczona, ponieważ Pan Larson wszystko opisuje bardzo przystępnym językiem budząc we mnie ogromne zainteresowanie i chęć dalszego "łaknienia" wiedzy).

Hawly Crippen, można by powiedzieć - oaza spokoju oraz dobra i przychylności, mając bardzo energiczną i zaborczą żonę - truję ją, a następnie ćwiartuje jej ciało. Wszystko to w imię miłości do innej kobiety – Pani Ethel Le Neve. I mimo, iż od pierwszych stron wiedziałam jaka zbrodnia i w jaki sposób zostanie dokonana, z wielką ciekawością czytałam powieść, aby poznać od podszewki życie Państwa Crippenów, oraz czekać z niecierpliwością na rozwój sytuacji. 

Sprawa doktora Crippena stała się tematem sztuk i książek, zwróciła również uwagę Alfreda Hitchcocka, który wykorzystał jej elementy w kilku filmach (“Sznur”, “Okno na podwórze”) oraz w serii “Alfred Hitchcock przedstawia”.

IMG_2789IMG_2790

Dodatkowo w międzyczasie poznajemy twórcę łączności radiotelegraficznej – Guglielmo Marconi – włoskiego fizyka, którego ogarnia bezgraniczna obsesja tworzenia własnego pomysłu do tego stopnia, że poświęca nie tylko siebie w imię swojego odkrycia, ale również rodzinę i otaczające go kochające osoby. Wynalazek Marconiego i postęp osiągnięty przez innych inżynierów szybko zaowocowały bezprzewodową transmisją głosu i muzyki .

Obydwie te historie łączą się w całość na statku “Montrose” gdzie dzięki telegrafowi Marconiemu - kapitan Henry George Kendall mógł zaalarmować Scotland Yard o dwójce zbiegów, którymi byli: doktor Crippen oraz Ethel.

Fabuła książki interesująca, wielowątkowa. Język powieści bardzo przystępny – nie odniosłam wrażenia, że czytam "sztywną" książkę o historii laureata nobla oraz wielkiej pogoni, a Pan Larson naprawdę wiedział co robi opisując w bardzo ciekawy sposób prawdziwe wydarzenia. Szczerze polecam. Moja ocena 9/10.

Wydawca: Sonia Draga
Data wydania: 2013
ISBN: 9788375087710
Liczba stron: 466
Format: 14.3x20.5cm
Rodzaj oprawy: twarda

Komentarze

  1. Ja nie potrafię się odnaleźć w takich ksiazkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi bardzo zachecajaco ;) lubie takie ksiazki, choc fakt, że bazuje ona na prawdziwych wydarzeniach troche mnie przeraza..

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się być ciekawa chociaż nie do końca trafia w mój gust ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tego typu książki, choć przypuszczam, że w mojej bibliotece będzie bardzo trudno o dostępność.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie lubię takich książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że spodobałaby mi się ta książka. Może wstyd się przyznać ale uwielbiam czytać o morderstwach. Takie książki najbardziej mnie wciągają :).

    OdpowiedzUsuń
  7. wydaje się być ciekawa, chociaż nie do końca trafia w mój gust ;) pooozdrawiam! =)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty