Ciecierzyca Joasi

CIECIERZYCA7

Dziś troszkę kulinarnie. Ponieważ od pewnego czasu zaczęłam dbać o to co jem (wg zasady - jesteś tym co jesz – ale może o tym w osobnym poście) – zaczęłam się interesować bardziej zdrową żywnością oraz szukałam alternatyw dla niezdrowych przekąsek. Ten przepis na ciecierzycę dostałam od koleżanki – Joasi. Z cieciorką spotkałam się wtedy pierwszy raz i nie wiedziałam, że pochodzi z rodziny bobowatych. Zwana też włoskim grochem (troszkę przypomina Nasz groch) lub właśnie cieciorką. Ciecierzyca jest dobrym źródłem białka oraz węglowodanów. Zawiera dużo błonnika (jest bardzo syta), kwasów tłuszczowych nienasyconych oraz witamin: ryboflawiny, niacyny, tiaminy, kwasu foliowego oraz wapnia, magnezu, fosforu, potasu i żelaza. Liczne witaminy dobrze wpływają na stan naszej skóry, włosów i paznokci.
Przyrządzona ciecierzyca wg przepisu doskonale może zastąpić nam chipsy i apetyt na nie. Jednak nie każdemu ten smak będzie odpowiadał (cieciorkę w domu jem niestety tylko ja).

cieciorka1 cieciorka2
A więc – zabieramy się do przyrządzania:
1 szklankę ciecierzycy, zalewamy 3 szklankami wody i zostawiamy np. na noc (cieciorka musi się moczyć 12 h).

CIECIERZYCA 1 CIECIERZYCA2
Po 12 godzinach (u mnie przeważnie rano) wylewamy wodę, płuczemy ciecierzycę i wrzucamy do garnka. Zalewamy 3 szklankami wody, gotujemy przez ok godzinę. WAŻNE – nie solimy wody!

 CIECIERZYCA4
Ugotowaną cieciorkę ocedzamy, dodajemy ok. 4 łyżki oliwy z oliwek, czubatą łyżeczkę soli, płaską łyżeczkę pieprzu ziołowego (może być zwykły), łyżeczkę słodkiej papryki, pół łyżeczki oregano, pół łyżeczki chili, pół łyżeczki bazylii, oraz pół tymianku. Wszystko dokładnie mieszamy.

CIECIERZYCA5 CIECIERZYCA6
Wykładamy blaszkę papierem i rozsypujemy równo ciecierzycę. Pieczemy ok 30-40 minut w temp 170 st.

CIECIERZYCA8
CIECIERZYCA9
SMACZNEGO!

Komentarze

  1. Super, właśnie nie dawno myślałam o takiej przekąsce. Teraz mam przepis :) Na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna alternatywa dla niezdrowych przekąsek. Wypróbuję w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam wczesniej o ciecierzycy. Nawet zapamiętanie tej nazwy może sprawić małe problemy ;) Chciałabym spróbować. Można ją kupić w każdym sklepie?
    I czekam z niecierpliwościa na post - 'jesteś tym co jesz'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupisz w każdym w którym jest dział ze zdrową żywnością
      Post napiszę wkrótce ;)

      Usuń
  4. wyglada bardzo ładniem choć troche z nia zachodu ;) próbuje jesc zdrowiej, zeby byc fit na wiosne, ale póki co,srednio mi to wychodzi, jednak jedzenie słodyczy jest silniejsze ode mnie ;D ale Twój przepis na pewno wypróbuje :) dam znac, czy sie z nia polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oki, czekam na relację ;) ja jem zdrowiej nie ze względu na wagę - a na samopoczucie i zdrowie :D

      Usuń
  5. Nigdy nie jadłam ciecierzycy :) wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam :) proponuję spróbować :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty