Wielki Gatsby


gatsby20


W któryś z weekendów postanowiliśmy obejrzeć z mężem dobry film - zdecydowaliśmy się na "Wielki Gatsby"  z 2013 roku (ocena na stronie FILMWEB.PL 7,3).

To już czwarta ekranizacja filmu wg powieści amerykańskiego pisarza Francisa Scotta Fitzgeralda z 1925 roku.

Film opowiada o nieszczęśliwej miłości. Główny bohater Gatsby jest ślepo zapatrzony w  miłość sprzed pięciu lat oraz przeszłość. Nie do końca potrafi zrozumieć, że jak w wierszu Szymborskiej : "Nic dwa razy"  przeszłość nigdy już nie wróci. Teraźniejszość i przyszłość zawsze będą inne, nowe lub z "nową jakością". 

Ilu z Nas często spędza sen z powiek myśl o przeszłości, zupełnie niepotrzebnie - zamiast skupić się na teraźniejszości, przyszłości oraz zaakceptować życie jakim jest. Jest to trudny temat –  jesteśmy tak skonstruowani, że przeważnie boimy się zmian lub nowych rzeczy, bronimy się przed nimi. Potrzeba czasami wiele pracy nad sobą, aby mieć odwagę do zmian, lub do akceptacji “nowej” jakości :)

W każdym razie - nie fabuła filmu mnie urzekła (kolejna opowiastka o wielkiej miłości) - ale piękno scenerii, wnętrz (przepych), oraz strojów i dodatków !

Książki nie czytałam i bardzo dobrze - każdy film poprzedzony czytaniem powieści kończy się nie zadowoleniem z mojej strony - nie ma tylu szczegółów, dopatruję się - innych nie umieszczonych w filmie wątków itp itd.
W tym przypadku wyszło mi to tylko na dobre - Film bardzo się spodobał.
Polecam !

Poniżej wklejam troszkę kadr z filmu

gatsby10
gatsby30
gatsby40
THE GREAT GATSBY
THE GREAT GATSBY
gatsby60

Komentarze

  1. Cudowny film! Piękny obraz, doskonała obsada i ta muzyka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie.
      Zapomniałam dodać o ścieżce dźwiękowej, gdzie m.in. możemy posłuchać Florence + The Machine oraz Emeli Sandé (moi ulubieńcy)

      Usuń
  2. Warto jest przeczytać książkę ;) Ja przeczytałam po polsku i po angielsku, na prawdę warto.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty