Kapitan na służbie

kapitan na służbie 3
31 grudnia – ostatniego dnia roku, wybraliśmy się z mężem do Empiku w poszukiwaniu prezentu dla koleżanki córki. Dodatkowo w ręce wpadła mi ostatnia książka "Kapitan na służbie" autorstwa Richarda Phillipsa oraz Stephana Talty. Z racji, że była na wyprzedaży, a Film był już wtedy od dłuższego czasu na ekranach kin – zdecydowałam się na jej zakup (za namową małżonka).

Książkę czyta się właściwie jednym tchem, mimo, iż wydawało mi się, że skierowana jest do płci przeciwnej. Richard Phillips – kapitan kontenerowca Maersk Alabama w kwietniu 2009 wypływa po raz kolejny na ocean. Nie spodziewa się, że tym razem to na jego statek i załogę napadną uzbrojeni somalijscy piraci. Richard wykazuje się stoickim spokojem i opanowaniem (uwielbiam tą cechę w ludziach) oraz prawdziwą odwagą – stawiając załogę na pierwszym miejscu – zostaje zakładnikiem piratów. Pięć dni w niewoli i torturach zostaje w końcu zakończone dzięki komandosom z Navy SEALS.

Książka o odwadze, poświęceniu, oraz inteligencji i dobroci . Kapitan Phillips pozwala również  poznać się Nam od strony nie tylko zawodowej, ale również prywatnej – od pomysłu rozpoczęcia nauki w marynarce, sytuacjach na morzu, ekstremalnych warunkach i sposobu myślenia marynarzy, po poznanie żony i ich relacji do dnia ataku piratów.

kapitan na służbie 1
Cena regularna ok 30 zł.
Wydawca: Otwarte
Data wydania: 2013
ISBN: 9788375152777
Liczba stron: 312
Rodzaj oprawy: miękka ze skrzydełkami

Komentarze

  1. oglądałam film, ale książki jeszcze nie miałam w swych łapkach i żałuje, bo jestem ciekawa, jak przedstawili to w książce, musze koniecznie nadrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja Filmu nie widziałam i cieszę się bardzo :) zawsze później dopatruję się brakujących wątków z książki.

      Usuń
  2. Ja również cenię w ludziach spokój i opanowanie :) i w następnym tygodniu koniecznie muszę znów zajrzeć do empiku :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. empik i xexe - dwie moje ulubione księgarnie :) Lubie je za to, że można zamawiać w domu i odbierać kiedy książki już są na stanie i czekają za Nami ...
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Brzmi ciekawie, zwłaszcza, że opowieści z udziałem komandosów amerykańskich zawsze się przyjemnie czyta. Dobrze wspominam "Snajpera" - opowieść o akcjach SEAL Team Six, między innymi dokładny opis akcji, o której opowiada Black Hawk Down - kawał świetnej literatury!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty