Inferno

inferno1
Inferno jest moją pierwszą książką Dana Browna. Początkowo czytało mi się ją ciężko, ospale, miałam wrażenie, że autor przedłuża celowo całą akcję. Dodatkowo Brown szczegółowo opisuje przepiękną Florencję, Włochy, jej zabytki oraz tereny. To wszystko dzięki nawiązaniu thrillera do “Boskiej Komedii” Dantego (zabytki sztuki  związane z dziełem Dantego, Kościół Mądrości Bożej czyli słynną Bazylikę Hagia Sophia znajdującą się w Stambule). Książka na dobre zaczęła mnie wciągać dopiero ok 300 strony albo ciutkę dalej. Ale do sedna :)

Główny bohater - Robert Langdon budzi się w szpitalu - w pięknej Florencji, nie pamiętając niczego sprzed dwóch dni. Okazuje się, że trafił do miejscowego szpitala z powodu rany postrzałowej głowy. Opiekuje się nim dr Sienna Brooks, która pomaga mu w ucieczce, gdyż Robert znajduje się w ciągłym niebezpieczeństwie. Bohaterowie trafiają do mieszkania Dr Brooks i zgłaszają sprawę w Konsulacie. Niestety w końcowym rezultacie okazuje się, iż potencjalna placówka mająca nieść pomoc okazała się wrogiem. Uciekają dalej, aby w miedzy czasie rozwiązać zagadkę tajemniczego przedmiotu znalezionego w marynarce Roberta, oraz zapoznawać się z poematem Dantego a w szczególności z pierwszą częścią – Piekłem – czyli tytułowym Inferno. 

Osobiście książka mnie zaskoczyła, gdyż oczywiste okazało się nie oczywistym, a stwierdzenie, że najciemniej pod latarnią w ogóle się nie sprawdziło. Nie wiem jak inne powieści Dana Browna – zastanowię się nad ich przeczytaniem – gdyż książka jest ciekawa, interesująca, ale chyba jednak spodziewałam się czegoś więcej. 

inferno2

Wydawca: Sonia Draga
Data wydania: 2013
ISBN: 9788375087123
Liczba stron: 592
Format: 14.3x20.5cm
Rodzaj oprawy: twarda

Komentarze

  1. ach gdybym miała więcej czasu ... może kiedy dzieci pójdą do szkoły nadrobię zaległości czytelnicze ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo, brak czasu, dziecko, a jak czas się pojawia, to znów przychodzi zmęczenie :)

      Usuń
  2. czytam wszędzie - jak tylko mogę - w pociągu, autobusie.... i w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. dostałam ją od chłopaka i to tez była moja pierwsza ksiazka browna i o ile całosc mi sie podobała, to wydaje mi sie, ze zakończenie jakies takie... no nie na miare tej ksiazki, zbyt ckliwe ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele razy miałam okazję sięgnać po nią, czy to w empiku czy nawet w lidlu, ale jednak nie... może kiedyś skuszę się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka od grudnia stoi na mojej półce i nie mogę znaleźć czasu żeby ją przeczytać.
    A jeśli chodzi o samego Browna, to czytałam poprzednie książki i choć do najłatwiejszych nie należą to i tak je lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję :)

Popularne posty